Mina fina ankor och höns!

En av mina mysiga ankor. 
Finaste Sixten, som jag kläckt fram själv i somras. Han är så fin och snäll. Alldeles kolsvart är hans färg, som skimrar i grönt i solen.
Och min största tupp Fina Fride, en riktig cooling som lunkar runt som en ordningsvakt i hönshuset.
Två unga hönor sitter och vilar i lugn och ro.
Blev en mörk bild på en äldre dam i värpredet, men jag tyckte bilden blev mysig ändå.
En av ankorna ute i hagen, de blev flyttade i går. Så nu har dom bara en balja att bada i under vintern. Under sommaren har de haft ett badkar att simma i, men blir för stort att fylla under vintern.
Har nu kläckt fram en del hönor som blivit i denna färg, och jag tycker det är så fina grå toner på dessa höns.
Halva ankflocken har morgonmöte i hagen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Myrbackskärringas vardag!

Anna heter jag och är dalkulla från början. Bor i Hagfors i Värmland. Jobbar som undersköterska på ett äldreboende. Har 1 hund ,3 katter ,12 får,oräknade höns och några ankor. Gift med min Stefan sedan den 1 augusti 2009. Och har 2 styvdöttrar. Och 2 bonusbarnbarn.Och bor på en gård i Västra skymnäs som heter Myrbacken. Trivs att odla, pyssla med djuren och vara i naturen.

RSS 2.0