Min lediga dag!

I dag blev det potatisupptagning. Resten av potatisen togs upp, vi drog upp alla morötter. Och min misslyckade majsodling blev också skördad. Blev bara tre majskolvar som det var nån majs på. Fåglarna slet sönder mina plantor i våras, så av tolv plantor blev det bara majskolvar på tre plantor. Så nästa vår ska jag nog tillverka fågelskrämmor. Men potatis har vi då ett bra tag framöver. Så det blir nog ett större potatisland nästa år. Åhh vad jag älskar att odla! 
Sen harva Stefan hela landet, så det blev riktigt fint. Längtar redan tills vi får börja odla igen. Men man ska väl igenom höst och vinter innan man får fram med frön och fylla baracken med alla små växthus och plantor. Ungefär samtidigt brukar jag börja kläcka fram kycklingar. Så det blir mycket nytt liv på våren här på gården.
Men som sagt får väl fira alla helgon, lucia, jul, nyår och påsk innan dess. 
Just nu har jag sett på bönderna, bloggar och gräddar matbröd. Sen blir det sängen och en ljudbok i öronen. I morgon börjar min jobbhelg. Jobb torsdag- söndag. Så dagarna blir nog fullbokade de närmaste dagarna. Nej nu ska jag ut med lite bröd och in med nytt i ugn!
Ha det gott, kram från mig till dig!/ Myrbackskärringa! ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Myrbackskärringas vardag!

Anna heter jag och är dalkulla från början. Bor i Hagfors i Värmland. Jobbar som undersköterska på ett äldreboende. Har 1 hund ,3 katter ,12 får,oräknade höns och några ankor. Gift med min Stefan sedan den 1 augusti 2009. Och har 2 styvdöttrar. Och 2 bonusbarnbarn.Och bor på en gård i Västra skymnäs som heter Myrbacken. Trivs att odla, pyssla med djuren och vara i naturen.

RSS 2.0