Hösten med sin charm

Tänk vad man kan anpassa sig. Nu är det höst. Då njuter jag av att man får vara inne och elda i vedspis och kaminer. Man tänder ljus. Myser vid tvn och i en fåtölj. Tycker det är så mysigt att få tillåta sig att vara inne. Jag blir lite sugen att handarbeta och pyssla nu. 
Och så känns det som varje årstid är, det finns nånting som drar i varje årstid. Jag verkligen älskar fyra årstider. Jag älskar våra nordiska årstider. Allt har sina charm. 
Jag har de senaste dagarna njutit av att kunna titta på småfåglar. Har börjat mata fåglarna på två ställen i år. Så nu kan jag njuta av dom från två håll i köket. Och jag kan sitta länge och bara titta på alla olika sorters fåglarna i olika storlekar. Och snart börjar nog Stefan och mata rådjuren. Då blir det mer att sitta och titta på.
Så det är inte bara mina tamdjur som jag månar om. Dom vilda djuren ska ha sitt också. Men det är väl mycket att man bor som man bor, mycket åkermark med skog här och där så kan man få se det mesta här.
I morgon får jag i alla fall hem min älgjägare och förhoppningsvis en del älgkött! Det efterlängtade älgköttet. Ja Stefan är väl lite efterlängtad också. Jag klarar mig själv, men erkänner att det fattas nån här hemma just nu. Nej nu måste jag ägna mig åt Skavlan en stund.
Ha en superbra helg gott folk! Stor Kram Från Myrbackskärringa! ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Myrbackskärringas vardag!

Anna heter jag och är dalkulla från början. Bor i Hagfors i Värmland. Jobbar som undersköterska på ett äldreboende. Har 1 hund ,3 katter ,12 får,oräknade höns och några ankor. Gift med min Stefan sedan den 1 augusti 2009. Och har 2 styvdöttrar. Och 2 bonusbarnbarn.Och bor på en gård i Västra skymnäs som heter Myrbacken. Trivs att odla, pyssla med djuren och vara i naturen.

RSS 2.0