Charmtrollet Nikko!

Här är våran älskade Nikko. I dag förgyllde han vår tillvaro på flera olika vis. 
Stefan kom hem först i dag, så Nikko fick följa med husse ut på gården, och han brukar strosa ikring lite och det brukar gå bra att han går lös. Men i dag tyckte nog Nikko att han behövde få vidga sina vyer. Så några minuter innan jag kom hem hade han tagit tillfället i akt och smitit när husse titta bort nån sekund. 
Vi ropa och vissla och gick och leta, men inte ett spår efter Nikko. Efter en stund tog Stefan bilen för att åka och leta efter honom. Jag gick in och hämta en kopp kaffe, satte mig på trappan och vissla och ropa med jämna mellanrum. Efter en stunds lockande hörde jag en flåsande Nikko komma springande, lycklig som få. Och jag blev jätteglad och skulle krama om honom, men när jag var på väg ångra jag mig. Denna charmiga Nikko, som alltid ligger hos oss på nätterna, som man pussar och kramar varje dag, han lukta BLÄ! Denna gosiga hund hade nog hittat något helt ljuvligt att rulla sig i, förmodligen nåt gammalt slaktavfall. 
Jag kan lova att han inte fick komma in förräns vi hade tid att duscha honom. Att tilläggas, Nikko tycker INTE om att bada. Men han och husse stängde in sig i duschkabinen, så det gick riktigt bra. 
Tur är väl att man är sån så man mest tycker det är mest komiskt. Och det är inte första gången jag varit med om såna här händelser med hundar, och det är säkert inte sista gången heller. Förmodligen känner många hundägare igen denna händelse...;o)
Med denna händelse önskar jag er alla en trevlig helg!
Stor kram från Myrbackskärringa!
Anna-Britta
2015-10-23 @ 20:55:06

Jag minns en stövare som gjorde ett besök i det som finns under ett utedass.

Svar: Ja även om jag inte kommer i håg det så skulle jag kunna tänka mig att det var våran Bolla!
Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Myrbackskärringas vardag!

Anna heter jag och är dalkulla från början. Bor i Hagfors i Värmland. Jobbar som undersköterska på ett äldreboende. Har 1 hund ,3 katter ,12 får,oräknade höns och några ankor. Gift med min Stefan sedan den 1 augusti 2009. Och har 2 styvdöttrar. Och 2 bonusbarnbarn.Och bor på en gård i Västra skymnäs som heter Myrbacken. Trivs att odla, pyssla med djuren och vara i naturen.

RSS 2.0