Älgjaktsvecka

Ja nu har halva älgjaktsveckan gått. Och som det verkar så får jag nog frysa in kött till helgen. Känns trevligt. 
Kan ju säga att det är nog tur att min man fått jakt i Malung, annars hade det nog inte blivit nånting i frysboxen.
Och vad är en frysbox utan älgkött, inte mycket för mig i alla fall. Det är fruktansvärt fattigt utan älgkött åt mig, som är uppfödd på älgkött och har i hela mitt liv haft älgkött i boxen.
Jag och djuren har det i alla fall alldeles utmärkt bra på gården, även om inte husse/husbonden är hemma. Sällskap har man dag som natt, på nätterna ligger hunden Nikko hos mig och minst en katt och ibland två, till Nikkos förtret.... 
Har lyckas städa undan ute på gården under veckan och satt lite ljung och granris ute i lådor och krukor. Men främst så myser vi inne med att elda i kaminer och vedspis. Lite tända ljus är också mysigt.
Så inte går det någon nöd på älgjaktshustrun inte. Om nån timme sitter jag med tända ljus, en tekopp, sprakande vedspis och tittar på bonde söker fru!
Ha det gott alla där ute!
Stora kramar från Myrbackskärringa och alla djuren! ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Myrbackskärringas vardag!

Anna heter jag och är dalkulla från början. Bor i Hagfors i Värmland. Jobbar som undersköterska på ett äldreboende. Har 1 hund ,3 katter ,12 får,oräknade höns och några ankor. Gift med min Stefan sedan den 1 augusti 2009. Och har 2 styvdöttrar. Och 2 bonusbarnbarn.Och bor på en gård i Västra skymnäs som heter Myrbacken. Trivs att odla, pyssla med djuren och vara i naturen.

RSS 2.0