Regnig fredag....

Ett tag sen jag blogga. Men har jobbat, fyllde år i lördags som resultera i lite besök. Sen har inte orken och inspirationen funnits. Beklagligt nog blev jag hemma från jobbet i går och i dag. Huvudvärk, ont i magen, och illamående. I dag vakna jag med en mycket stel nacke. Som strålar ut i både arm och rygg emellanåt. Så i dag börjar jag tro att huvudvärken i går kom ifrån axel och nacke. Så även illamåendet.
Inte nog med det, om jag får beklaga mig lite då. För många säger säkert håll dig varm och vila. Ja visst det kan ju vara en bra medicin. Men i mitt fall så är inte vila särskilt uppfriskande, för då blir jag hög i sockret, och känner att jag inte vill hejda det med att ta höga doser insulin. Så ofta blir jag less på att man mår dåligt och vil helst bara ligga och vila bort värk mm. Men då måste jag ut och röra mig. Det är bara väga ont mot ont så att säga.
I går eftermiddag blev det en promenad på 4 kilometer med huvudvärk. Men fick ner blodsockret från 13,9 till 8,2. och då är det värt det. Och en rekomendation man får om det kommer från nacken är ju också ut och gå, så man släpper ner axlarna när man går. Kanske man går bort lite bekymmer man bär på också.
Blev en promenad på 3 km i morse också, i ösregn. Enda plagg som var torrt när jag kom hem var trosorna...Haha. Sen så har jag lagt till en spellista på spotify med lugna låtar, som jag kan lyssna på när jag går. Jag är ju lite konstig, för jag älskar att lyssna på lugn musik som spelas med panflöjt. Det gör mig lugn och jag bara älskar den musiken! 
Kan ju inte påstå att jag är frisk nu, men jag får väl kämpa på med att smörja in mig med voltaren och försöka slappna av så axlarna ramlar ner. Det som inte dödar härdar, sägs det.
Annars så är det bara att kura ihop sig inne och ta det lugnt, för ute bara regnar det och regnar det. Ha nu en trevlig helg gott folk! Tänd lite ljus och ta fram en god bok medans regnet öser ner! Här har vi även brasor i kamin och vedspis!
/ Kram från Myrbackskärringa! ♥♥♥
anette
2015-11-13 @ 22:17:00

panflöjt är fint




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Myrbackskärringas vardag!

Anna heter jag och är dalkulla från början. Bor i Hagfors i Värmland. Jobbar som undersköterska på ett äldreboende. Har 1 hund ,3 katter ,12 får,oräknade höns och några ankor. Gift med min Stefan sedan den 1 augusti 2009. Och har 2 styvdöttrar. Och 2 bonusbarnbarn.Och bor på en gård i Västra skymnäs som heter Myrbacken. Trivs att odla, pyssla med djuren och vara i naturen.

RSS 2.0